هشدار به مالکان کشتی

اتحادیه اروپا: شرکت های حمل و نقل تنها 6 ماه دیگر فرصت دارند

گسترش سیستم تجارت انتشار گازهای گلخانه ای اتحادیه اروپا (EU ETS) به صنعت دریایی، موانع مالی و عملیاتی قابل توجهی را برای همه مالکان کشتی که به یا از طریق بنادر اتحادیه اروپا سفر می کنند، ایجاد کرده است. اکنون مالکان کشتی باید بدون توجه به ملیت کشتی، کمک هزینه اتحادیه اروپا را خریداری کنند.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر اتحادیه اروپا: شرکت های حمل و نقل تنها 6 ماه دیگر فرصت دارند

به گزارش گروه صنعت و تجارت _ پایگاه اطلاع رسانی دریا و نفت، کمک هزینه های اتحادیه اروپا ابزارهای مبتنی بر بازار هستند و باید از طریق یکی از بورس های تنظیم شده کربن خریداری شوند. قیمت سهمیه ها مانند سایر انواع اوراق بهادار در نوسان است و از زمان شروع آن بسیار نوسان بوده است. تحلیلگران بازار پیش بینی می کنند که قیمت ها طی پنج سال آینده به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.

اولین مهلت برای پیروی از این تعهد جدید سپتامبر 2025 است، به این معنی که شرکت های حمل و نقل تنها 6 ماه دیگر فرصت دارند تا مجوزهای مورد نیاز را برای پوشش انتشار گازهای گلخانه ای سال 2024 خود محاسبه و خریداری کنند تا از جریمه ها پیروی کنند.

این مقاله بینش‌ها و روندهای فردریک بوتیلیر، رئیس حمل و نقل در Vertis Environmental Finance (STX)، یکی از بزرگترین معامله‌گران و سازندگان بازار ETS را ارائه می‌کند.

بوتیلیر: از اهمیت داشتن یک رویکرد ساختاریافته برای خرید کمک هزینه، کاوش در سوخت‌های جایگزین و اجرای راه‌حل‌های فن‌آوری مانند سیستم نظارت بر انتشار گازهای گلخانه‌ای Cyanergy در زمان واقعی صحبت می‌کند - که به اطمینان از انطباق و حفظ مزیت رقابتی در بازاری که به طور فزاینده تنظیم می‌شود، کمک می‌کند.

تأثیر سیستم تجارت آلاینده های اتحادیه اروپا بر مالکان کشتی: قیمت ها و قیمت های نوسان

ETS اتحادیه اروپا برای بالا بردن قیمت کربن در طول زمان طراحی شده است، که باعث افزایش بار مالی برای مالکان کشتی می شود.بوتیلیر هشدار می دهد: «در 2-3 سال آینده، قیمت ممکن است به بالای 100 یورو برسد. سازوکار قیمت‌گذاری ساختاری به گونه‌ای سازماندهی شده است که قیمت همچنان در حال افزایش باشد.»

علاوه بر این، نوسانات قیمت به مدیریت هزینه پیچیدگی می بخشد. قیمت کمک هزینه اتحادیه اروپا در ژانویه 15 درصد افزایش یافت و در ماه فوریه کاهش یافت. این نوسانات، پیش‌بینی هزینه را به چالشی برای مالکان کشتی تبدیل می‌کند و شرکت‌ها را مجبور می‌کند تا برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض مالی بیش از حد، سریعاً خود را تطبیق دهند.

شرکت‌هایی که میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را کمتر گزارش می‌کنند، به ازای هر تن متریک مفقود شده 100 یورو جریمه می‌شوند، به‌علاوه تعهد به خرید کمک‌هزینه‌های کمبود به نرخ‌های بازار. علاوه بر این، عدم انطباق می تواند منجر به تحقیقات نظارتی، افشای عمومی تخلفات و حتی تعلیق ETS شود.

دقت بسیار مهم است: نقش فناوری

گزارش دقیق انتشار گازهای گلخانه ای برای مالکان کشتی برای پیروی از ETS اتحادیه اروپا و مدیریت موثر هزینه ها ضروری است. از آنجایی که مجوزها باید توسط حسابرسان مستقل تأیید شوند، اشتباهات در گزارش - خواه کمتر از میزان انتشار گازهای گلخانه ای یا بیش از حد برآورد کردن آنها - می تواند عواقب پرهزینه ای داشته باشد.

نیاز به نظارت دقیق انتشار گازهای گلخانه ای فراتر از CO2 است، زیرا سایر گازهای گلخانه ای مانند N2O و CH4 دارای فاکتورهای انتشار قابل توجهی بالاتری هستند. بوتیلیر تاکید می کند: «به همین دلیل بسیار مهم است که اطمینان حاصل شود که انتشارات شما از نظر حجم و نوع به روشی بسیار دقیق نظارت می شود. "اگر شما کوتاه قد هستید، ممکن است هزینه زیادی برای شما در بر داشته باشد. اولین عنصر این است که سیستمی در داخل آن وجود داشته باشد که به شما امکان می دهد انتشار گازهای گلخانه ای خود را بر اساس حجم و نوع نظارت کنید."

انگیزه ای قوی برای جستجوی راه حل های رقابتی

با افزایش هزینه ها و خطرات نظارتی، مالکان کشتی باید به دنبال راه هایی برای بهینه سازی استراتژی انتشار گازهای گلخانه ای خود باشند. شرکت هایی که موفق به تطبیق نمی شوند، خطر عقب افتادن از رقبای خود را دارند که به طور فعالانه انطباق را مدیریت می کنند.

بوتیلیر هشدار می دهد: "اگر حرکت نکنید، عقب خواهید افتاد زیرا رقابت ممکن است حرکت کند و خود را از بازی خارج کنید."

شرکت‌های کشتیرانی که از فناوری برای نظارت بر انتشار گازهای گلخانه‌ای در زمان واقعی استفاده می‌کنند، می‌توانند با تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد زمان خرید کمک هزینه ETS و نحوه بهینه‌سازی مصرف سوخت، مزیت رقابتی به دست آورند.

اهمیت نظارت بر انتشار گازهای گلخانه ای در زمان واقعی

در این بازار بی ثبات، مدیریت پیشگیرانه انتشار گازهای گلخانه ای بسیار مهم است. بوتلیه توضیح می‌دهد: «در این شرایط، آنچه از اهمیت بالایی برخوردار است، فعال بودن است. "با استفاده از سیستمی مانند سیانرژی، نگاه کردن به بازار، بهینه سازی - در مقایسه با کسی که تا آخرین لحظه منتظر است، آسیب را کاهش خواهید داد. همه ابزارها وجود دارند."

راه‌حل‌های نظارت بر انتشار گازهای گلخانه‌ای در زمان واقعی، مانند راه‌حل‌هایی که توسط سیانرژی ارائه می‌شود، دقت و بینش لازم را برای هدایت پیچیدگی‌های EU ETS به مالکان کشتی ارائه می‌کند. برای مالکان کشتی که به دنبال ایمن سازی استراتژی انطباق و به حداقل رساندن هزینه ها هستند، سرمایه گذاری در فناوری پیشرفته نظارت بر انتشار گازهای گلخانه ای دیگر اختیاری نیست - این یک ضرورت است.

پیمایش EU ETS با راهکارهای هوشمند

سیستم‌های نظارت بر انتشار گازهای گلخانه‌ای در زمان واقعی، شرکت‌های حمل‌ونقل را با داده‌های دقیق برای بهینه‌سازی خرید مجاز، اجتناب از جریمه‌ها و جلوتر از افزایش هزینه‌های کربن، توانمند می‌سازد. با سرمایه‌گذاری در راه‌حل‌های نظارتی پیشرفته و استراتژی‌های انطباق پیشگیرانه، مالکان کشتی نه تنها می‌توانند خطرات مالی را کاهش دهند، بلکه موقعیت خود را در یک صنعت به طور فزاینده تنظیم‌شده تقویت کنند