به گزارش خبر پایگاه خبری تصمیم۲۴، برگزاری کارگاه آموزشی «طرح درسنویسی و سنجش و ارزشیابی عملکردی» را میتوان نقطه عطفی در مسیر ارتقای کیفیت آموزشهای فنی و حرفهای دانست.
هنرآموزان حاضر در این نشست، ابتدا گزارشی از وضعیت آموزشی مناطق خود ارائه کردند؛ گزارشهایی که نشاندهنده چالشهای جدی در مسیر آموزش رشته طراحی و دوخت بود. کمبود امکانات کارگاهی متناسب با تعداد دانشآموزان، هزینهبر بودن این رشته برای خانوادهها، نبود هدایت صحیح دانشآموزان علاقهمند و ورود دانشآموزانی بدون انگیزه کافی، از جمله مشکلاتی بود که مطرح شد.
در این کارگاه تخصصی همچنین نبود نظام سنجش عملکردی دقیق در فرآیند ثبتنام و آموزش، بهعنوان یکی از خلأهای اساسی مورد تأکید قرار گرفت.
در ادامه، سرکار خانم فاطمه صفری ـ مدرس این دوره ـ با ارائه نمونههای متنوعی از طرح درسهای ملی و عملکردی، شیوههای علمی و کاربردی برای طراحی دروس کارگاهی را تشریح کرد.
خانم صفری با تأکید بر اهمیت سنجش عملکردی در آموزشهای مهارتی، به پرسشهای هنرآموزان پاسخ داد و مقرر شد نمونههای آموزشی در گروههای مجازی برای استفاده همکاران به اشتراک گذاشته شود.

نکته قابل توجه در این کارگاه، استقبال سرکار خانم دهقان معاون آموزشی متوسطه اداره آموزش و پرورش لامرد، از برگزاری چنین دورههای آموزشی بود. که وی بر ضرورت تداوم اینگونه برنامهها تأکید کردند و آن را عاملی مهم در ارتقای توانمندی دبیران و افزایش کیفیت یادگیری دانشآموزان دانستند.
در پایان این کارگاه آموزشی، به رسم یادبود و قدردانی از حضور و تلاش شرکتکنندگان، هدایایی تقدیم هنرآموزان شد تا خاطرهای خوش و ماندگار از این رویداد علمی، آموزشی در ذهنها باقی بماند.
این کارگاه با حمایت اداره کل آموزش و پرورش استان فارس و معاونت آموزش و پرورش شهرستان لامرد برگزار شد و نشان داد که توجه به آموزشهای فنی و مهارتی، نه تنها نیازمند امکانات و زیرساختهاست، بلکه به رویکردهای علمی در طرح درسنویسی و سنجش عملکردی نیز وابسته است. چنین برنامههایی میتواند پلی میان مشکلات موجود و آیندهای روشن برای آموزشهای مهارتی در منطقه باشد.